lördag, december 24, 2005

Mahognyport och husa...

H. H. K Bergdahl... en kärt julminne.. dagens höjdpunkt är nog Karl-Bertil Johnssons julafton - på TV, alltså. Mina tösers tindrande ögon, deras lycka är det som smäller högst.

Finner mig själv - dagen till ära mest utspökad i stil med Dan Aykryod i "Ombytta Roller"
Se längre ner...

Skillnaden är att jag inte har förlorat jobbet, supit mig drängfull, inte blivit pissad på och någon pistol äger jag inte längre... skall inte ens åka buss o äta fisk.

Kommer att vara bloggledig till den 27:e och då leverera någon självömkan kring julhysterin och dess mellandagsrea i synnerhet..... Nu... dags att lägga en diamant med hjälp av Osho:s Zen Tarot.

Osho? Vem var det?

Osho
Osho föddes i Indien 1931 (-1990). Han började i en ålder av 26 år att undervisa i filosofi på universitetet i Jabalpur. Efter nio år lämnade han sin post för att ägna all sin tid att lära ut sina egna andliga insikter. Han samlade tidigt en mängd sannyasins (disciplar) kring sig och bildade i 1974 ett andligt center i Puna, Indien. Osho utvecklade nya former för aktiv meditation. Den mest kända är Dynamic som börjar med kraftfull fysisk aktivitet, därefter stillhet med efterföljande firande (celebration). Hans meditationer är menade att framskapa ett ”tomhetstillstånd” där det inte längre existerar något intellekt, ego, minne eller jag-upplevelse. Man släpper taget om djupa blockeringar och hamnar i ett tillstånd av ”upplysning”.

Hoo-hoo-hoo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine