onsdag, december 28, 2005

Affärsideér...

Nu fylls åter tidningarna med proffstyckare som skall blicka bakåt, se framåt och spika in någon trend, utse "årets" nånting.

Gäsp! Stilrent och som den medborgare höjd över världsliga ting jag ändock är i all min blygsamma enkelhet (fyyyy - nu ljög du allt Nemo) står jag över såndant dravel och ägnar mina morgontankar åt affärsmässiga och kommeriellt framgångrika strategier för hur jag skall förverkliga mina visioner kring ett andligt SATS...typ.

Viktiga frågeställningar -

Lokal; läge, yta.

Målgrupp; företag, köpstarka men utbrända cityslickers?

Aktivitetsutbud; här blir det svårt... jag har ett tänk om grundbasutbud...men allt lull-lull som finns kring nyandligheten stör mig. Reikihealing, levande stenar, kristallterapi, dolda negativa energier i hemmets dunkla vrår... nej, tror jag behöver ha en fast hållning kring det här och hålla mig till meditations/yogaklasser, frigörande andning och terapeutiska samtal kring beroendeproblematik...och andlig vägledning...och så skall det finnas kurser i ledarskap - att leda sig själv och andra... shit. Det snurrar lätt iväg...får se var jag landar i min affärsplan som jag hoppas ha klar inom ett par månader. Men... inga levande stenar och kristaller...där är jag tufft stenhård.

Tänker vidare och ser denna mellandag stega vidare med klockan som måttstock på sitt framskridande med tillförsikt, värme och en stor portion sinnesro...

DAGENS BILD: Längtan till sommaren på Kreta ökar i takt med att mina fingrar känns som om jag tafsat på ishäxan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine