fredag, december 16, 2005

125, 256 samt 2500

Så här i juletid då Ex-svärfar Assar har namnsdag...det är ett hårt namn, Assar...
har jag kommit fram till att Bloggboken skall förbytas till RIMSTUGA en vecka framåt.

Varje dag - med start söndag - kommer jag att leverera rim på några av årets julklappar...den poetiska ådran skall ha sitt...

Du - min käre besökare - kan gärna lägga förslag och be om hjälp genom att lägga in presumtiva rimobjekt i kommentarerna... jag lovar att trimma de glöggfryntliga versfötterna..


Siffrorna i rubriken är jag stolt över...(mitt exhibitionistiska jag reser tuppkam) 125 bloggposter, 256 "profile views" och 2500 besök på bloggen...sätter målet till över 10000 före 17 juli 2006.

Vi börjar lite i smyg;

DAGENS RIM: .... en mp3-spelare från Apple

En liten pinne
med ett flashigt minne
Du avskärmar en verklighet
med radio, bok eller musiknyhet
Förresten - det följer med en snodd
God Jul och Lycka till med Ipod


Hoo-hoo-hoo... Nemo will be back...

Såg förresten hur enkelt det är att slå två flugor i en smäll; titta här - två dödssynder på samma gång; frosseri & girighet

1 kommentar:

  1. Nu är jag igång igen med min negativa inställning. Bra initiativ med s.k. rimstuga, men ska det vara ngn mening med tjänsten måste det ju vara rim som går att framför muntliget. Verklighet och nyhet rimmar möjligen på skärmen, dock inte i munnen. Ipod och snodd rimmar vare sig på skärm eller i mun. Har dagens ungdom ingen känsla för kvalitet öht.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine