fredag, december 09, 2005

Girighet - en av sju

En fredag mitt i december. Lättacklat?

Sitter i väntan på att Hr Lundell skall släppa biljetter till sina sex spelningar på Trägårn' i månadsskiftet mars/april.

Girighet 1

På måndag kommer jag att febrigt invänta biljettsläppet till Stones - men redan nu kan jag köpa biljetter.... om jag vill pynta 100 Bushpengar för ett "Platinum membership" i Rolling Stones fanclub. Det är sanslöst. För 800 pengar får jag av ynnest köpa plåtar ett par dagar före alla andra. Värt det? Nope!

Såg att deras spelning i San Francisco den 13 nov hade följande setlista;

Start Me Up
It's Only Rock And Roll
Shattered
Tumblin Dice
Oh No Not You Again
Rain Fall Down
Angie
Mr. Pitiful
Nighttime Is The Right Time
Slipping Away
Infamy
Miss you
Rough Justice
Get Off My Cloud
Honky Tonk Woman
Sympathy
Brown Sugar
JJ Flash
Can't Always Get What You Want
Satisfaction

Just den sista låten sitter väl som en smäck för The Glimmer Twins... nej, jag är inte avundsjuk. Bara lite lessen. Helt OK att skratta hela vägen till banken - de luras inte - de rider på rock'n roll myten och är det hårdaste som går att se på en scen...Jämför med softarpojkarna i Status Quo, Smokie och annat lättviktigt som fiser runt på "Grillturnéer" i sommar.

Girighet 2

När politiker börjar segla in i himlen och spela Gud är det illa. Allas vår Johnny på Avenyn är inget undantag. Mycket vill ha mer - och helvetet blir aldrig fullt...
Se vidare här

Går vidare i dagen och ser vad som poppar upp...spännande

DAGENS BILD: Ett ansikte att förknippa med rubriken...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine