onsdag, december 21, 2005

Julilska...

Likt Tyko Jonsson håller jag på att kvävas av julilska...

Orolig, irriterad och missnöjd vankar jag under morgonmånens lugna ban i en råkallt Majorna och tar en kladdig 9:a till Hagakyrkan för omstigning till linje 3.

"Glöm ej att stämpla - även vid byte"...my ass. Logistiker och räknenissar på Värsttrafik får hitta någon annna att utöva sina perversa statistikbehov på.

Åk själva och se hur det ser ut...eller låt Tensonligan utvärdera folktätheten på de olika linjerna vid olika tidpunkter. Eller allra bäst...scanna av videobanden från alla vagnar och se eländet med egna ögon. Nu är det slutstämplat för mig. Åtminstone vid byte...

Jag har iaf ett städat yttre och handlar en o annan pryl på Kapp-Ahl. Är inte riktigt Diesel-tacky och plattmagad...än.

Min PT öste mig full av beröm igår och önskade mig God jul... i lysrörens kalla ljus såg jag att överarmarna nu börja anta "Drottningtorget after midnight- No problem-size". Gôtt!!

Rädslan minskar i takt med bicepsens ökande omfång...något är sjukt i själen.

DAGEN JULKLAPPSRIM: Ett presentkort på BIO-besök + hörselkåpor

En mörklagd salong
vi möter King-Kong
Men det ringer och tasslar
det plingar och rasslar
Sugrörsslörp och popcornstugg
Och eftersom du har ett gott öra
kan du gå och se - men slippa höra

Den biokedja som blir först med egna hörluruttag för filmljudet - strålande affärsidé.

1 kommentar:

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine