måndag, november 28, 2005

Grumliga minnen i Grums...

Satt i fredags på Jvstn i Grums. Ett kommuncity i Sverige. Så ser det ut Konsum. Systembolag. Kebab. Pizzeria. ICA. Socialkontor. Ett torg. Bingolotter. Ett vindpinat hörne med knallar som sålde bröd, mattor och T-shirt.

Så är det... så ser det ut på de FLESTA ställen en fredag eftermiddag i Sverige...och det griper mig med vemod.

EnT-shirt hade den givna texten för alla tonårsgossar; "Knulla kan jag - och fort går det"
I detta mörksens näste satt jag och vegeterade i en väntsal som trots allt var öppen mellan 07.00 - 16. 30 måndag - fredag.

Vill du värma dig under andra tider så var det pizzerian med Jack Vegas och truckerkepsar som gällde.

Stack in på Konsum för att köpa lite färdkost. Banan. Rågbulle. Roligare än så var det inte.

Mannen framför mig i kassan såg ut som om han krupit fram ur sitt pörte i Borte Rakvattnet.
Gissningsvis en halv dags skoterfärd från Gums, Gruvön och dess bruk med lukt av spädbarnsträck.

Han köpte sill, cocosflingor, polarkakor, klorin och dadlar....verkade lite roligare än mitt inköp.

På väggen i väntsalen satt -

DAGENS BILD: Hotelser i Grums... på kvällen var jag tebax i Landala...gissa om det var gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine