söndag, november 13, 2005

Crippled by boredom...

Söndag 08:20 - tvättstuga. Ingen morgontidning. Men likt en redig scout attackerar jag tvättkorgen som om den vart full med godis. En maskin vittvätt med Vanish...rackarns bra. Bara en liten skopa i vittvätten och risk för snöblindhet vid mangeln efteråt - Yo! Mannen manglar sina lakan!

Värre är det med syntetiska träningskläder. Dom mögar sig fort och tar upp det sämsta av människans kroppsutsöndringar...trots att det känns som jag är ren, varm och torr under mina excersismässiga strapatser i morgonväkten.

Så blir det en monumental frukosttillredning med gröt, ägg, varma bröd, kaffe, juicer och sylt. Sterarinljus och En smärre farsdagsuppvaktning från töserna. Dom har köpt doftljus till lille far. Vackert. Och även gjort en spegel.

Resten av dagen idag går åt till samvaro med äldsta dottern...söndagspromenad och tennisträning.

Sökte jobb btw...men om jag överhuvudtaget blir kallad är osäkert. Jag säljer på mitt leverantörskap. Kan och vill inte sälja något som inte är levererat. Skicka fram hungriga unga människor som prenumererar på Shortcut och har Östermalmsfrillor (se exempel nedan) istället för en ullig Kojak med deft blick och softat sinne.

Min låga kommer under leveransen.

DAGENS BILD: Michel Gyring, David Barda och Peter Gustaf Vilhelm Hellstedt är tre entreprenörer från Östermalm med ett spektakulärt projekt som de ska tjäna stora pengar på (Bilden från svt.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine