söndag, december 21, 2008

Bloggrullatorn


Hej alla barn. Jag heter Rulle!

Min pappavitsnerv har gått på högvarv för att finna något klatschigt namn åt den här ryggkliande verksamheten. Jag kommer inte längre än till Bloggrullatron - med Rulle från Nöjesmassakern som illustration. Svagt. Jag ger mig själv en 2:a.

Förkastade förslag: "Bloggrullader", "Rolle Bloggdragg" (alldeles för esoteriskt) samt "Rullsyltan" (som blir lite väl säsongsbetonat)

Bloggrullatorn får det bli. Det är ett namn som kommer ge mer cred allt eftersom tiden går...know what I mean?

Nemo produly present decemberrullen:
tipsar om en mycket bra bok - för blivande föräldrar. Ja, för andra också

are into leather....

har träffat Lassie och inventerat sin verktygslåda

har blogglov, men finns ändå, vilket är mycket betryggande
har gett mig störd nattsömn då jag finner att han mig kirurgisk precision avrättar några av de böcker jag läste då jag var ung, arg och förbannad 1973. För visst har han rätt och jag virar in mig i skämsfilten

har en favvo med Bob Stevens som uppträder i bajskostymer som behängts med vita ridåtofsar och guldstripes på de paraplyliknande tjafsen i vadhöjd. Att döpa albumet till Gult och Blått... LSD?
har grottat ner sig i inte helt könsneutral reklam från 1953

skriver om Lasse & Morgan on acid som jobbar på Renova och bekräftar mina fördomar kring män i färglada kläder som är ute och för väsen mycket tidigt - håll dom kort
är en fast stolpe att hålla i när det blåser i IPRED-debatten
har varit på en julfest han förmodligen ångrar på nåt vis
har oftast ordning på sig. Men här har både hans sinne och förmåga att tjäna som föredöme sladdat. Betänkligt.
gav prov på en logga som inte verkar så genomtänkt. Eller så är det precis så.

4 kommentarer:

  1. Det där är ju väldigt nära hur min bloggr-ulle skulle sett ut om jag hunnit göra den. Skönt att du hann istället!

    SvaraRadera
  2. Jo, men detta har inte skett utan vånda. Och kommer nog inte inträffa så frekvent. Inte en gång i veckan - men oftare än en gågn i månaden.

    Alternativt - en genomlysning/recension av någon blogg som väckt mina känslor på något vis.

    "bloggr-ulle", förresten - det är ju så smutt.

    SvaraRadera
  3. Man tackar. Jag känner mig i celebert sällskap.

    SvaraRadera
  4. @30 +: Det krävs nog en hel del för att du skall putta ut dig ur den rullen. Me like!

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine