söndag, december 21, 2008

Att känna sig blåst...

Något av det värsta jag vet är att hamna i en brygga av att känna sig gement lurad och snöpligt blåst. Om den som fört mig bakom ljuset dessutom berikat sig, då blir jag ännu argare. Och om blåsningen pågått länge - då är det värst.

1999 läste jag boken "Gömda" och sällan har jag känt en sådan vrede över att en kvinna lämnats vind för våg av skitnödiga myndigheter. Jag utgick givetvis från att ALLT som stod i boken var...SANT. Det stod så på omslaget. Det framgick också av bokens förord.

Jag hade med anledning av min ilska tänkt att snärta iväg ett av mina mest rödglödgade och vildsinta inlägg på som kan läsas på den här bloggen.

Och föremålet för min ilska stavas Lisa med z. Nu behövs inte det inlägget.

Det är redan skrivet på Newsmill, fast i en saklig ton av Rolf van der Brink. Det hade inte jag mäktat med. Därtill är min sinnesro alltför anspänd.

Och plötsligt få namnet "Piratförlaget" en helt ny innebörd för mig.

Det som stör mig mest är Lisa med z och hennes "faråthelveteattityd" när hon nu beslås med lögner och mörkning. Hon borde skaffa sig en pudelkennel... det kunde räddat mycket.

En nyutgivning av boken hade också varit på plats. "Gömd - en sanning som inte hittade fram". Bara som ett tips på ny titel.


The real stuff finns istället här (förhoppningsvis).

Läs även Monica Antonssons blogg.

3 kommentarer:

  1. Har du besinnat ditt eget ansvar? Blev du blåst...? Eller lät du dig blåsas? Och i så fall: Varför?
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Självklart har jag ett eget ansvar. Men jag kan aldrig känna mig ansvarig inför andras lögner. Jag kan försöka värja mig mot dem - men i det här fallet - hur kunde jag nånsin tro att det var frågan om ett "politiskt projekt" - där tydligen allt var tillåtet.

    Kontraproduktivt blir förmodligen slutresultatet.

    Jag menar fortfarande att mäns våld mot kvinnor i första hand skall gå genom att fokusera på att 80% av förövarna är påverkade av alkohol eller droger

    SvaraRadera
  3. Föralldel, jag är den sista att förneka att Marklund har skapat sin kniviga situation i stort sett helt på egen hand och bara får vad hon har tjänat ihop till. Och det är roande att se hur många som tycks ha lust att dras med i fallet.
    Vad gäller synen på mäns våld mot kvinnor så skriver jag just nu om det på min blogg... och påstår att kvinnors våld mot män är lika omfattande, även om det kan verka märkligt. Välkommen att ta del! http://annanutsikt.blogspot.com

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine