söndag, februari 17, 2008

Uffe vs Ledin

De finns de som anser att Lars Demian, Stefan Sundström, Lars Winnerbäck eller varför inte C-J Wallgren skulle ha något att göra med god musik. OK... jag kan köpa det. Själv har jag valt bort dom då det är för burleskt och skråligt lidande...eller nåt.. Eldkvarn finns nånstans ute i det perifera och rycker upp några nerver hos mig ibland.

Mymlan var mycket naughty för ett tag sen och höll med en kommentant om att Lundell kunde beskrivas som "något som var snäppet över Ledin"



Då blev jag ledsen och lyssnade på Jolly Roger.




Sedan kändes det mycket bättre...

Ledin fångade mig när jag fräste fram på en Push Dakota med fjunig haka och sjöng "Knivhuggarrock" eller "I natt ska den in" - lite skojiga partylåtar att kräkas mellanöl till... stort icke mer.
Lundell däremot skrev Jack och sjöng om Sniglar & Krut, Jesse James möter kärleken, Bente och 67, 67. Jag dog och föll.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine