måndag, februari 18, 2008

Justa sockar!

Ända sedan jag drog på mig löpardojjorna och blev seriös på riktigt när det gäller förflyttning framåt i rask takt - 1994 - så har jag använt riktiga löparstrumpor och riktiga skor från riktiga affärer med riktiga mänskor....

I mitt fall har det oftast varit Löplabbet som fått ta del av cashen i min nötta plånbok då jag bytt sedlar mot gummi och syntet från Kina.



Sockornas betydelse skall inte underskattas. "Wright Socks double layer anti-blister system" Bara en sån produktbeskrivning gör ju att fötterna börja trampa luft av sig själv... och så är det. Ingen annan socka har funkat för mig under årens lopp. Jag har gjort försök men endast drabbats av skavsår, fotsvett och andra obehag. De 100-125:- kr paret jag lagt ut per par har varit väl investerade sikiner för att få njuta av löpningen istället för att ondgöra sig över trasiga fötter.

Nu är det så att min kära S är mycket ömfotad och hade slut på sina. De håller väl för ett års flitig användning och blir nästan bättre med tiden - om du sköter dem rätt....

Löplabbet ger de följande besked; Nä, vi har lagt av med det märket. Order från centralt håll.

Assholes... istället skall de pracka på oss Nikes otuffa sockor... låt bli dom.

Vad göra? Lösningen - som ofta - Intöörnätt! På www.justsocks.com fann jag vad jag sökte och till ett pris som gör att jag till stor del inser att jag många gånger tänker med röven när jag skall shoppa.

Beställde och betalade och fick sedan vackert vänta. Jag fick mail, kvitton och uppföljning om att mitt paket var försett med ett sk "Track ID" som USPS fixat till... men det hände inte mycket med mitt paket. Status var oförändrad efter 10 dagar och jag började tänka i termer av att www.justsocks.com borde ha en annan web-adress.

www.justsucks.com hade passat bättre...men just som min hjärna tänkte illa och ont om Garry och gänget på justsocks - så damp ett kuvert mer med 6 par sockar till det hemula priset av 365:- inkl frakt. 61:- sockan... ho-ho. Halva pengen mot köp över disk i Sverige. Någon har tjänat mycket pengar på mig under årens lopp.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine