måndag, maj 24, 2010

Dags att tänka om...

Think inside the box?

Mina TV-vanor börjar mer och mer se ut som det klippet beskriver - och Demandvision är på väg in - men visst - det som klippet visar är förmodligen oundvikligt - och effektivt. Nu undrar jag - vem betalar - d v s var kommer reklamen in? Blir det mer och mer av produktplacering? Någon som har en idé?


2 kommentarer:

  1. Jag gissar att det kommer att bli ungefär som i sökmotorn. Kontextuella annonser, sponsrade sökresultat osv.
    Dessutom är ju satsningen ännu ett led i strävan att få in fler på sökmotorn. så att annonserna där fortsätter vara effektiva.

    SvaraRadera
  2. Jo - jag fattar - tänker mer på traditionell TV-reklam - om allt blir on-demand och vi kan hoppa mellan kanaler och utbud lite hur som

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine