fredag, maj 07, 2010

En liten last... eller lust



T-shirts med tryck har egentligen varit det enda som jag har tokshoppat genom åren - verkligen köpt rakt av utan att tänka alls.

När jag reste i Australien fck jag bland annat tag på en med ytterst tveksamt budskap -
"Queensland - where men are men - and sheep are very nervous"

Det tryckta motivet, mycket färgglatt, föreställde en Aussie av dundeesnitt som med frejdig hurtighet penetrerade ett får - som inte såg lika hurtigt ut - mer förvånat.

Tursamt nog försvann t-shirten sedan på Fiji. Jag hann aldrig använda den. Och vid närmare eftertanke - vad sänder ett sånt klädesplagg ut för budskap?

2010 har jag en intention att ha köpstopp när det gäller kläder. Det har gått ganska bra. En viss överhandling har ägt rum - men jag har varit mer restriktiv och bara försökt hålla mig till kläder som har tagit slut. Byxor bland annat - de är för stora. Nya mindre har kommit istället.

Men idag var det dags. Blixtförälskelse. Soppnazisten... och det som gör den lite cool är att de icke invigda (jo, dom finns) tror att det är Stalin - och att budskapet skall vara; minns Gulag.
Vill du ha din egen Seinfeldtischa, så kan du kolla här

Här - ett klassiskt klipp:

2 kommentarer:

  1. Underbar tröja. Var har herrn hittat den?

    SvaraRadera
  2. Det var fanimej på tiden att någon kallade mig "herrn"...

    Jo, som framgår av länken så är det phoenixthshirts som ligger bakom.

    De har butik på Drottninggatan mitt i Gbg - i höjd med McDonalds på Fredsgatan - fast på andra sidan.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine