onsdag, mars 05, 2008

Bloggtorka - Razborka

En rubrik som inte bara rimmar - den suger också.
Razborka - melodrutsnuttipluttbidragsvomeringsvinnaren betyder "Förhandling" på ryska. Det här är ett bidrag jag ofta surfar in på när jag vill vara i harmoni med disharmonin i livet. Tonerna letar sig ända ut i köket och grädden skär sig i kylen när The Nicole trycker till refrängen en kvartston för lågt...




Jag - och många med mig - förhandlar med sig själva. Dagligen. Ibland utan att veta om det.


Det händer att bloggtorkan drabbar mig. Krampen kommer, energin dör ut och sprider lamhetens gift i min hjärna. Hur tar jag mig ur det? Åter till köket...

En idé kan vara att trycka in snorren i en kylskåpskall bytta med smör. Sen kan man stå där i köket och le förnöjsamt åt sitt påfund med bregottasken som en sombrero på ollat och fundera över vad man skall skriva. Det har funkat för mig en gång... istället skulle jag kanske göra som Prinsen i Brunei. Han verkar ha ordning på kontot. Not.

Denna senare delen av dagens inlägg illustreras ej av hänsyn till den breda menigheten...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine