torsdag, december 27, 2007

I språnget...

...mellan Kalaha, Alfapet o Yatzy med döttrarna OCH en monumental, frustande tvätthög tänkte jag sätta mig ned och skriva om August och Ekland som jag så på TV igår... det hade Petra Revenue redan gjort på ett sätt som jag lika gärna kunde länka till - för det var ungefär de reflektionerna jag hade kring det.

Jo, förresten. Hobert fick foten för att han bl a "saknade humor". Jag kan inte förstå vad humor skulle ha med första delen att göra i alla fall... den var inte rolig alls. Eller så är jag stentråkig...

Däremot - så går det en sexdelars brittisk deckare på SVT 2 nu. Död och försvunnen. Elaka poliser, trasiga människor, pedofiler, komplexa ledarfigurer och annat som tilldrar sig i en gråmulen vardag. Två delar sedda - fyra kvar.

Nu ikväll krockar det med Labyrint...TV 4:s storsatsning som ballade ur. Jag har klängt mig fast för att se vad som skall hända... du som inte sett - eller kopplade ner i höjd med avsnitt 3... Bingo! Det har varit en ganska tafflig produktion med stora trovärdighetsproblem.

Det som stört mig mest är "kontoret" på nattklubben "Blue" där alla sitter och röker - men ingen verkar ha någon uppgift. En annan detalj från detta kontor är att attributören verkar ha trott att serien skall utspelas på 60-talet I en klubb för 2000-talet. Som en följd av detta sitter jag bara och väntar på att Christer Fant skall komma inglidande med raketost i näven...


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine