lördag, december 15, 2007

Bardomsångest #1 - Bambinon och bajset...

I några inlägg kommer jag att försöka bearbeta och återge några händelser i barndomen som satt spår... i detta fall bromsspår....ja, ursäkta mig - men min anala fas är tydligen inte hanterad ännu...

När jag var 4...möjligen 5 år bodde jag och mina föräldrar i ett grått radhus på en gård utan asfalt.

Jag hade lämnat trehjulingsstadiet och pöste omkring i da Hood på en Bambinocykel. Vid den här tiden i livet var jag ganska utagerande. Jag nöp flickorna, retade granntanterna och hällde urkmoja i den gemensamma tvättstugans centrifug.

En dag gjorde jag en liten utflykt på min blåa Bambinocykel. Drygt 200 meter bort från gården kom jag.. Där höll man på att bygga en stor affär. Vivo. När jag blev något äldre kom jag att snatta tuggummi där... och åkte fast.

Nu var jag bara 4...eller 5 och djupt oskuldsfull.

Då kom Göran Pettersson och Tommy Karlsson. Dom var 2 år äldre och det betyder mycket i den åldern. Jag tyckte dom såg ut som jättar.

Vad gör du här? frågade dom. Underförstått; dig skall vi ta och piska upp.

Min ljusa och taniga solstickekropp darrade och jag ville helst att Göran och Tommy skulle sugas upp av långa dammsugarslangar i ett UFO.


UFO plockar upp stygga Tommy och Göran

Så här nånting... men det blev inget med det. Istället kände jag att jag behövde bajsa. Ivrigt försökte jag ta mig därifrån med min Bambinocykel. Tommy och Göran höll fast mig. Desperationen ökade, trycket i slutmuskeln ökade... till slut kom jag loss men det var en bit att trampa. Plötsligt...eller sakta med säkert blev det mjukt och svampigt på Bambinosadeln. Jag hade skitit ner mig. På riktigt. (Det jämnar ut sig - sa han som sket på cykelsadeln...)

No big deal... men jag skämdes och med en 4-åringstjuriga envishet gick jag loss på toaletten hemma och försökte - så gott det nu gick att trolla bort den här händelsen.

Vår barnflicka Inger förstod väl både på ljud och lukt att här fanns inte bara ugglor i fisens mosse utan också en stor portion gossångest inlåst på toaletten.

Allt ordnade sig till det bästa...men jag tror inte att Göran och Tommy fick på moppo. Inte då och därför i alla fall.


Sån här hade jag... fast blå


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine