torsdag, augusti 30, 2007

Näst sista...

...dan på jobbet...på det stora försäkringsbolaget. Snart är jag en fri man på det viset att jag inte ingår i ett större jobbsammanhang. Jag kan själv bestämma hur jag vill disponera min tid och tillvaro. Nice. Men det kostar...

Det blir tredje...eller fjärde inmarschen i arbetslöshet sedan 1988. Tredje gången på fyra år. Jag har liksom vanan inne.

Jag är snart nästan 50 och den spetskompetens jag har är mer lutande åt eget företagande än anställning. Fucked for life? Nope...inte om jag får vara med och säga mitt. Hösten är ändå så inbokad med kurser och utbildning men jag är starkt inne på att formatera livet. Skaffa en plan -nå ett resultat - finna en målsättning.

  • Fler klienter?
  • Skrapa, skarp? (trisslotter...)
  • Satsa högt och skaffa egen mottagning?
  • Ludra på olika företag?
  • Stå i affär?
  • Bli bloggmogul?
  • Skriva den där boken som roterat i huvvet i snart 5 år?
  • Köra Taxi?
  • Bara vara?

Uppslag saknas inte... får se var jag landar och var jag kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine