torsdag, augusti 02, 2007

Funderar vidare...

Har nu sett 4 votes 75% tycker att jag skall larma och göra mig till som jag hittills gjort de senaste halvåret... det blir nog så.

Sedan - jag kollade Bloggtoppen och känner mig mättnöjd;

Nemo - 11

Sturmark - 24

Det är banne mig som Dan Beckman - Dramaten

Kan vara mitt twinglyhoreri som hissat upp mig - men samtidigt blir jag trött på mig själv; vad skall jag upp och klättra för och bli läst till varje pris? Är det bara en sorts inre tävling med mig själv? Vad är det som driver mig? För när jag greppar bloggoraklena i det Schulmanska mysteriet så finner jag bara patetiska tillstånd. Är det dit jag vill?

Igår hörde jag ett finansollon i slips och kotlettfrilla som stod på något antikt kontor och menade att det bara fanns två drivkrafter på börsen; girighet o fruktan. Skall jag sälja mina aktier?

Jaha... små duttankar vid ett skrivbord 08:30 en torsdag i augusti.

Imorgon kommer Jagger o gänget hit... hoppas att Keith har vaknat. Det verkade illa i Helsingfors om man skall tro GP. Keithan viker ner sig och stapplar omkring... men det är klart- hans hårda leverne, som enligt en fan-general består i att på turneérna stanna på hotellet och lyssna på hög musik och dricka sprit... det får konsekvenser. Jagger verkar däremot vara i Duracellkaninstadiet..som vanligt. Gym, fisk och glimten i ögat... ja, jävlar så skall en 64-åring leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine