lördag, februari 18, 2006

Tanke för dagen...

När jag hade blivit medveten om mitt beroende, såg jag hur det förgiftade min kärlek till familj och vänner, det förgiftade min viljestyrka, det förgiftade min självrespekt. Det förgiftade hela mitt liv, tills jag började arbeta i de 12 stegen. Mitt liv är lyckligare nu än det har varit på länge. Jag vill inte leva självdestruktivt längre. Så med hjälp av min högre makt ska jag inte utsätta mig för beteenden som är skadliga för mig.
Att begrunda.
Jag ska länka samman min bräckliga själ med den gudomliga kraften som är utan gräns. Jag ska länka samman mitt liv med det godas gudomliga styrka i världen. Att lidelsefullt anropa en högre makt fångar inte kraftens uppmärksamhet lika mycket som att stilla lägga sina svårigheter och sin ångest i de händerna på något som är större än jag själv. Jag ska lita till min högre makt, som ett barn som lägger en tilltrasslad garnhärva i sin goda mors händer för att hon ska reda ut den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine