söndag, november 30, 2008

Mail för en svunnen tid

Fick ett mail från Prof Coma en lördagsmorgon som gjorde att tidsförhållande och begrepp blev mycket stökiga.

Medan du ligger och drar dig utan att ligga online är gubben uppe och hör på Ring så spelar vi. Och dra mig på en pinne: en gubbe ringde och önskade Black Night med Deep Purple. Han klarade frågan också.
Nä, nu får det bli melodikrysset. Hör av dig om du behöver hjälp.*
Prof. Coma
utan minnesluckor och torkad gom

Då tänker jag så här.

Black Night kom 1969-70.

Det är 40 år sedan.

För ungefär 30 år sedan 1979-80 lyssnade jag FLITIGT på Hasse T. (Det var DDR-Sverige - pre-Spotify, reklamradio och så. P1, P2, P3.)

En motsvarande önskan DÅ skulle alltså varit.... en hit från 1940. "Någonstans i Sverige", typ.

Fan, det stämmer ju.

---------------------------------------------------

"Är du bitter, är du besviken, är allt runt dig en spökstad, har hjulen stannat, kan du allt det här nu utantill?

Stäng igen butiken, Lägg myrra på ditt rökfat- byt jobb och be en bön för vad du har kvar... och börja om en gång till."


Ulf Lundell - Butiken från nya albumet "Omaha"
som han dessutom berättar om i Aftonbladet.


Bild: Aftonbladet

Och vad har dom stroferna med allt det övriga att göra? Mja, Prof Comao jag har ju en evig beef om vad som är viktigt i livet, så det är mest att se som ett esoteriskt inlägg i den kommunikationen.

Mera moteld imoron, då i form av nåt jag inte skrivet själv.

Slutligen - i högerspalten har jag påbörjat ett länkbygge. Just nu bara om mig, mig, mig. Kan komma att bli lite av en Greatest blogginlägglista. Jag har snurrat runt ner i arkiven och sett att väääldigt många av de 1 300 posterna INTE håller högre höjd än ett abonnemang från Glocalnet.


* Jag vill bestämt påpeka att jag INTE, repeat INTE, löser, lyssnar eller bryr mig om Melodikrysset.


Reblog this post [with Zemanta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine