fredag, november 28, 2008

På spåret efter ett fax som flytt




Ser man på...

Göteborgs stolthet. Vasaplatsens svar på David Letterman. Här i GT förklarar han sig närmare.

En liten lustighet är att han benämner sitt ex som "datafreak".

Ingvar:

- Min före detta kvinna, Pauline, som jag fortfarande jobbar ihop med, är datafreak, så hon tar hand om allt det där åt mig.
- Om jag får e-mejl trycker hon bara ut dem åt mig på papper!


I förhållande till sig själv kan det innebära att den "före detta kvinnan" (har hon gjort sexbyte och heter Paul?) är datafreak genom att hon har förmågan att starta en dator, trycka igång ett e-postprogram och dutta på en ikon som ser ut som ett hålslag som det kommer ett papper ur. På Åsas blogg finns en mycket tänkvärd vinkel på det hela.

Detta är stort.

Därmed fackar vi in även Ingvar i samma påse som Lundell, Guillou och förmodligen även Lasse Åberg. Den sistnämnde äger inte ens en mobil.

Ett av-elektroniserat köttberg i cyberskugga. Grattis Sverige. Ur spår!
Reblog this post [with Zemanta]

3 kommentarer:

  1. Vet inte om det är skrämmande eller koolt?
    Eller så är det skrämmande koolt, helt enkelt ;-)

    SvaraRadera
  2. Ne, Hasse, jag tycker det är skrämmande på ett ocoolt sätt.

    Det är få saker som retar upp mig, men män runt 60 som gör en fet grej av att välja bort teknik och sedan ha synpunkter på det - trams

    SvaraRadera
  3. Jag skrev också ett litet inlägg om denna osannolika bekännelse och kom att tänka på vad Mark Levengood sagt: "Att vara gammal är ingen ursäkt för att man är dum i huvet."

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine