fredag, maj 18, 2007

Vuxenpoäng...

Gick in på sajten vuxenpoäng.com

Skulle ta reda på hur det ligger till... nu menar jag att ålder är något som kan mätas i flera dimensioner. Vårt samhällsklimat tycks hissa modellen; "smart, erfaren och ungdomlig" en combo som är lika svår att åstadkomma som att tro att ju längre du springer, desto mer utvilad känner du dig...

Mitt utfall var however... ;
(men så har jag också konserverat mig duktigt i 20 år)

Vuxenpoäng.com - Hur vuxen är du egentligen?
Din vuxenpoäng är: 16.1

Din ålder borde vara 29.4 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse
(jag fyller 48 i sommar... skall jag vara stolt då...??? jaha...)

Hörru! det är dags att växa upp någon gång. Kanske dags att flytta ihop med flickvännen eller skaffa bil? försök iallafall att ge ett litet vuxnare intryck.
Tips på saker att göra för att få mer poäng

* Köpa bil.

* Köpa hus.

* Åka till Kina

* Anordna vinprovning för dina vänner.

* Börja dricka Gourmetkaffe.

* Skaffa barn (men det sa jag ju att jag hade...)

* Fixa dig ett riktigt jobb.

* Gift dig

* Fixa ett ICA-kort, det är smidigt och du spar pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine