lördag, maj 12, 2007

Morgon mellan fjällen

Mitt lidande idag vet jag inget om... men jag skall ta mig 21.097 m runt Gbg...varav halva sträckan på Hisingen...pendangen till "heaven is a place on earth..."


De senaste dagarna övning i de värmländska odalbygderna har gett mig svår hvdvrk och framkallat tryck i frontallober och andra hålrum kring hjässans mjuka delar...nu på morgonen har det lättat...precis som himlens skyar.

Tog förresten några shots med k800i på herrgården jag bodde på.... se nedan



"Se till att få på ungen lite kläder och softa nere vid älvstanden, istället för att låta honom slava på rågåkern"

Jag känner mig nu stärkt, vederkvickt och icke förty; balaserad som en stabil, men flyktig gas. S frågade mig igår; "När du sover... var är Nemo då?"


Jag menade att jag förmodligen ligger i sängen... men om mina tankar är min existens... då blir det värre.... klart vi var överens om att min kropp låg kvar i bingen... men var fanns mitt jag när jag är omedvetande, sovande... skumt... i en annan dimension, kanske, jo.. jag drömde ju en natt nyss att jag var på ett engelskt gods och skulle hålla biblioteksförhör i engelsk lantmiljö.. det var bara att vänta sig att Bryan Ferry skulle dra lans för rävjaktens bevarande...eller skivomslaget till Genesis Foxtrot...eller Nursery Cryme....för den delen.


Mrs Musgrave (att jag kommer ihåg det namnet är väldigt svårt att förstå...iaf för mig) hade jag fått span på och gick loss.... hon såg ut som en riktig Marple-gumma... men hon hade bart underliv... och hamnade bredvis en swimmingpool och skulle där vederbörligen insmörjas med eteriska oljor, honung och fludder.


Distade drömmar som blandar ihop musikreferenser, TV-serier och självupplevt mannasörpel gör mig nöjd... och om det är en utflykt från min kropp...alltså... då jag sover finns inte Nemo... så inte mig emot.


Då kommer nästa fråga; vem bestämmer vad jag skall drömma? Det blir lite Matrix och arkitekter här... bäst att fokusera på nåt annat.


Du läsare, som till äventyrs vill följa mina plågor under lördag em... SMS:a GV 8779 till 72700 ...så där ... nu fick narcissisten i mig sitt... Gött mos... nu blir det bovetegröt och energikakor.

Slutrapport levereras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine