tisdag, april 17, 2007

Seriöst -hur skall det vara?

Jag anfäktas obarmhärtigt mellan seriositet och lättsinne. Det avspeglas mest i bloggen just nu... det är änna ingen ordning på nåt...

På dagarna ger jag mig hän åt fria fantasier och vill bara hamra ner vad som faller mig in... andra stunder lägger jag pannan i djupa veck och får för mig att jag skall skriva ett seriöst inlägg om tillståndet i Sverige i allmänhet och Göteborg i synnerhet - med en Gogolsk blick. Jovars, litterärt skall det vara.

Jag vill ibland skjuta ut mig från kontoret och gå in i Haga, sätta mig ett kafé och läsa "Stäppvargen" av Herman Hesse - med svårt rynkad feja och slickande på en espresso skall jag sedan odla skägg och bära stickad mössa i mossgrönt och samla gatsten att ha när jag blir arg på riktigt.

Eller så vill jag luta av ett trägolv i Majorna och bli alternativt lila med mögsmak och fuktiga trasor, hacka torv och bota mitt svårmod med en alternativ grillfest med auberginer istället för korv i Söderlingska trädgården. Alla barn får komma in och smöra knäcke och jag plockar käckt ner en panflöjt för att fyra av ledmotivet till Ville, Valle Viktor

Jag kan också tänka mig att under en dag provåka alla spårvagnslinjer för att se vad som är bäst.

Jo, om jag flyttar till Lorensberg skall jag ha tribal-tattoo, rakad pung och slitna jeans... jag skall vara på Valhallabadet...jämt... och tracka Mikebike genom att liera mig med håriga medelhavsmän och le i mjugg från jacuzzin.
snyggt? Mjaa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine