onsdag, april 18, 2007

Mera trams i baljan

"Jaha... OCH... " som min 14-åring skulle reagera på pappsens lista här nedan.. lika intressant som att se målarfärg torka... men ändå... jag menar... den var kul att göra...

Tio första

Första bästa kompis: Anki på min gård då jag var 5-6 år
Första bil: VW 1302S -72:a med alufälgar...
Första kärlek: Se ovan bästa kompis
Första husdjur: Pelle o Sara - två undulater... som höll något år
Första semester: Halmstad - i cowboymundering 4 år
Första jobb: Campingkiosk hos Pås-Erik på Unda 1974
Första köpta skiva: Atom Heart Mother - Pink Floyd 1975
Första riktiga kärlek: Marie i samma klass 1971
Första piercing: Concidering a needle in my left nipple
Första konsert: Grand Funk, Scandinavium 1975 - vi åkte i Äggets amazon från Uddevalla

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: TT folköl..on the go... oktober 2001
Senaste bilfärd: Hyundai Getz TT-Super Majorna - Skatås
Senaste filmen du såg: "Efter Bröllopet" ... Stark
Senaste ringda telefonsamtal: En kollega på Trygg Hansa
Senaste bubbelbadet: Minns ej... förmodligen på något sunkigt vattenpalats
Senaste spelade cd: Gloria - första albumet
Senaste kyss: i måndags morse med S i morgonrock och rufsigt gosehår
Senaste gången du grät: vid mitt senast kursavslut på UGL
Senaste måltiden: Joe Farelli's BBQ Burger


Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Näouj
Blivit raggad på av en bra kompis flickvän/pojkvän: möjligt... men inget jag minns
Blivit kär vid första ögonkastet: nähädå... det få växa... däremot har hjärnan åkt hiss ner 1 meter flera ggr
Fastnat med blicken i någons urringning: Det vore skämmigt att förneka
Fått ditt hjärta krossat: Inte krossat... men sauterat o flamerat
Haft ett one night stand: vad är det? Är det nåt som ha kommit lös?
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja, till en full grek (man) i Pireus
Busringt till någon: Yes! Och det är tape:at

Sju saker du har på dig just nu

1. Replay-tischa fakehandgjord i Thailand... den ser fan inte klok ut
2. Replay-jeans
3. linser
4. pulsklocka
5. Björn Borg-kallingar
6. Eccoskor
7. Jean Paul Gaultier-eau de toilette

Sex saker du gjort idag

1. kokat bovetegröt - med katrinplommon o aprikoser
2. läst GP i sängen
3. duttat på jobbet
4. cyklat till jobbet - utan hjälm
5. reflekterat över min tillvaro
6. kundsamtal, kundsamtal... men, jag har ett jobb!

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Mobilen k800i
2. Kangolmössan
3. mina solbrickor
4. Platt-TV:n
5. Mina Asics GT-2120

Fyra personer du kan berätta allt för

1. en präst
2. en sponsor
3. Rolle Dyngdragg
4. S

Tre val

Blått eller rött? Blått... hav o himmel...jaaaa Rött: Ohly o mens...neeej
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? ..är nötter OK?

Två saker att göra innan du dör

1. bibehålla mitt välmående och fortsätta att vara lycklig
2. åka hit och dit på mpnga ställen och se vad som händer

En sak du ångrar

Skulle i så fall vara att jag levt i förborgad rädsla under många år... men genom att få uppleva en ny slags frihet har jag kunnat få ett liv som jag inte ens trodde vara möjligt... och utan den ryggsäckan... nja, hade jag kommit till insikt då? Nehej.. så.. jag ångrar nog inget - ja några spontanfelköp i elektronikfacket... men det är bara att skratta åt nu... jag gick iaf aldrig på MD-trenden... strax innan Mp3:orna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine