måndag, april 23, 2007

Naked lunch o Swenska tjej

Irsch... såg en Cronenberg-rulle på TV4 Film igår... "Naked Lunch" och den var råskum. N Y 1953. Bill jobbar som skadeutrotare och börjar knarka insektsgiftet... snart börjar stora skalbaggar att prata med honom... de små insekterna förvandlas till skrivmaskiner... det är hur skruvat som helst....

På natten drömde jag att jag var i Grekland. Konferens i spartanskt boende som vanligt. Grekkvinnan serverade ljusgrönt potatismos och en stor jävla skalbagge...svartskimrande. Jag ville hellre ha souvlakispett... men hon stod på sig och menade att hjärnan och en del av bakkroppen var grym.. kulinarisk. Jag lät mig bevekas och lät kvinnan dela de skimrande skalet.
Insektens hjärna så ut som ett avlångt linfrö... och det flög iväg...slingrande som en tusenfoting. Bakkroppen var inte mycket större än en paranöt... men den smakade rätt OK. Sen vaknade jag... av att mobilen surrade.... kom på att jag har en elektrisk fuck-up på toa och ringde LG o Tony... dom skall fixa.


Kollade av misstag in "Sverige dansar o ler" i fredags... helt jättedåligt... eller så har jag inte den humor som behövs för att gå loss.... men... på Youtube finns några klipp som är sevärda. Studio Tore finns i en tidigare post - och det här; "Swenska tjej -it's the grej" är Schyffert i sitt esse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine