tisdag, april 24, 2007

Nemo goes stuffed I

Uteätarna i GP har alldeles för mycket näsan i vädret... med all rätt, kanske. Deras betygsättning är njugg och är det så att en köttbit är lite trött eller fisken har aningen för mycket sälta då släcks fyrarna i rasande fart. Skulle det till äventyrs finnas en korksmula i det rödvin som de sörplar i sig kommer stiffa okväden fram.

Jag ger inte så mycket för deras krogrekommendationer... har själv vittjat några av ställena med 4-5 fyrar genom åren och tyckt - "mycket bullshit för lite mat" Helt OK.. bra service, vita dukar, tyst o fungerande service... men när notan för två landar på nivå "restresa till Teneriffa" då finns det läge för omprioritering.
Den numera i svennecirkusen inkorporerade Prof Coma har jag under många år smädat för hans fabless för buffér... helst glutamatindränkta kinahak med stora lokaler, många bord, hemsk musik och en estetik som påminner om en snedresa på tunga droger... i viss mån har jag nu tagit hans kvantietetskoncept till mitt hjärta... men det handlar nog mest om att jag ligger i träningsfas och behöver stoppa i mig 4000 kcal per dag för att inte för evig landa som en spindelman som skulle se klädsam ut i kroppstrumpa.

I den första delen av "Nemo goes stuffed" hamnar vi på Efessos mittemot Karl Johans kyrka.
Istället för att kommentera priser, förrättsutbud och snörpfaktor på serveringen så har jag valt att fokusera på två ting; Mängd o hygien

Här får Efessos 5 fina fiskar för mängd o ch fyra firrar för hygien... det skall var ombonat på toa... så man helst vill boa in sig, läsa Strindberg och vegetera. Så är det inte på Efessos.




Smarr för bara 90:- och då syns inte skålen med råstekt potatis

Nästa del i den här guiden landar lite längre inåt city...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine