onsdag, april 22, 2009

Brideshead Recycled

Cover of "Brideshead Revisited"Cover of Brideshead Revisited

I ett tidigare inlägg har jag hissat Brideshead Revisited som något av det bästa i dramaserieväg som har gjorts. Många håller med mig.

Nu finns det mer godis för kalenderbitaren.

I DN har Jan Eklund skrivit en fantastiskt genomarbetad artikel om förlagan, Castle Howard, författaren Evelyn Waugh och annat som hör storyn till.

På Youtube finns en nygjord dokumentär om serien uppdelad i fem klipp.

För några månader sen kom också långfilmen på bio. Nu släppt på DVD. Har inte sett än - skall göra.
Reblog this post [with Zemanta]

2 kommentarer:

  1. God morgon! Jag har underligt nog inte hört talas om Brideshead, men blev himla nyfiken nu. Ska följa upp dina länkar.

    Sen så vill jag bara tillägga... att jag nyss upptäckte att du länkat till min blogg under rubriken Behov - jag vill bara ge dig ett stort tack för det! Det värmde verkligen mitt hjärta och gav mitt självförtroende en riktig boost.

    Kram på dig och ha en riktigt bra dag! :-)

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig. Keep up the good work!

    Att du inte sett Brideshead är jag lite avundsjuk på. Du har något stort att se framemot.

    TV-serien - en DVD-box på 6 skivor. Finns på Ginza och Cdon för 299:-

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine