söndag, juni 14, 2009

Fullt ös i Ystad

Under perioden 13-27 juni repriserar jag några resefavoriter och minnen. Om du är långvarig och trogen läsare av bloggen har du sett det förut - annars är det nytt. Mycket nöje!

/Nemo - i luften

Österlen can be nice this part of the year.

Jag tog döttrarna, ett tält och drog iväg mellan tis-lördag och gjorde nedslag i Ullared och på Mellbystrand - som framgår av tidigare inlägg. Men mest var det fantastiskt. Bra väder, gott humör. En god blandning mellan bad, kultur och fördjupning av familjerelationerna.

Vi lösgjorde oss från Foppatoffelland strax utanför Ystad och tog oss till Kåseberga där Ales stenar ligger. Nya fakta visar att det är ett solur. Maffigt. Läs mer HÄR.



Atom heart mother...goes



swedish at Nordic Stonehenge (Ale Stenar)



...då är det gott att vara


nära till havet - Sandhammaren

..om blev vår badort för några dagar.

Det tar vi ett klipp på....





Jag kände mig också tvungen att tuta lite mer kultur i barnen. "Let's go medival" sa jag och drog iväg till Glimmingehus.
En snackesalig guide öste på i en timme...så nu vet jag ALLT om det gamla stenhuset och de som eventuellt bodde där.

Igår kom vi hem. Den lille mannen har visst vänt upp-å-ner på Göteborg. Ledsen för att jag inte var där? Nope... been there, done that två dagar i rad 2003. Och det verkar vara en repris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine