torsdag, november 29, 2007

Vision #3- MentalSATS

Var tredje man upplever att han inte har någon nära vän. För kvinnor är det var åttonde - och det är på väg neråt. Vårt behov av samtal och inre utveckling tycks öka hela tiden.

Vi tenderar samtidigt rygga för det som är ont. Det som gör ont. Det som känns. Det som är farligt.. (vad nu det är?)

Samtidigt lever gränserna kvar för vad som är friskt - och vad som är sjukt. (Friskvård - Sjukvård) (Coaching - Terapi) ( S.A.T.S - Viktväktarna) Osv...

Då jag bland företrädare för gym o fitness tagit upp tankar på att "gå inåt" - "se möjligheten till helhet" möts jag ofta av.... "Det är inget för oss... vi vänder oss till en annan målgrupp". Losers..tycker jag, men förstår samtidigt rädslan.

Min vision/trendspaning och outside the box-idé tar gymanläggningen bortom spinningcyklar och hantlar. Förvisso börjar yogaklasser komma in - med det verkar som om det finns en sorts andlig smärtgräns att gå bortom det.

Mitt koncept är ett MetaltGYM. Med morgonklasser som gör Dynamic Meditiation. Lunch- och eftermiddagklasser som gör Kundalini Meditation osv. På kväll och eftermiddag kan du även delta i Chakrameditationer. Klicka gärna på länkarna och kolla in filmsekvenserna över hur det går till. Chakrameditationer kan också göras betydligt mer aktiva - då du andas genom dina chakran enligt ett speciellt mönster. Klicka här för att lyssna på ett smakprov. En Dynamic Meditation före frukost slukar lätt 5-600 kcal och gör dig inte bara svettig - utan också mentalt rensad. Du kan fortsätta med frigörande andning och annat som rensar kroppen från smärta och outklarade känslor.

På ett MentaltGYM har PT:n ersatts av en människa som bygger dina andliga muskler utifrån dina speciella behov.

Ett Mentalt GYM har även diskussionsklasser, guidade meditationer som vädjar till din inre röst, din sårbarhet och övningar som inbjuder till att släppa taget och bara låta saker vara som de är...

Den fysiska delen då? Jo - det är här det blir intressant - jag tänker mig en mix - olika avdelningar för olika behov - så tänk ett SATS eller World Class som utökas med en avdelning till, eller blandas ihop... här finns oanade möjligheter för den som vågar, har rätt marknadsföring och kliver utom sin egen föreställningsvärld om hur saker och ting skall vara...

Into action? Ja... det var just det att få pengar i näven, arslet ur vagnen och börja projektet. Mycket snack och lite verkstad - men i sånt här behövs draghjälp och kraftig entreprenörsanda - något som är en brist hos mig, såvida jag inte har synergier som uppstår då människor börjar brinna tillsammans. "En sketen pinne gör ingen brasa"

Jag har inget riktigt bra namn på det här... hjälp!


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine