onsdag, november 28, 2007

Vision #2.5- Frisörsalong Ollonet spec. ed.

Kan inte hålla mig... efter en tung powerwalk igår(det händer mycket under förflyttning) samt ett långt föredrag av VD:n på Västsvenska Handelskammaren, så klack det till...

Skapa behov - ha rätt attityd, var budskapet. Är det något behov som jag själv saknar? Jodå... Attityd? Tveksamt... vad som är "rätt" attityd beror på sammanhanget, tiden, helheten, målgruppen osv

Varje gång jag är på H&M eller Kicks så slås jag av att nästan hela sortimentet faller bort för mig. OK... tantparfym och Gilette Venus... jag är med... det är inte tänkt att jag skall gå loss på det. Fel målgrupp. Däremot - alla schampoos, inpackningar, slingjox och balsam. Utan hår - inga såna grejer...

Vi är en växande (sic!) skara män som ser ut som rakade ollon. Det skrivs t o m böcker om det.
Jag känner mig frusen - och utanför. S säger; "Åh, nu har jag fått tid på Salong Finesse..så jag kommer tillbaka om fyra timmar och 900:- fattigare"

Då sitter jag kvar och river mig i svålen... tänker... "Vill också ha ett ställe att gå till. Ahh...bara slinka in och sätta sig på Ollonet och få skallen putsad, välrakad. Nackhår och andra utväxter i och kring skallens håligheter behagligt plockade och avlägsnade..."



Att finna en nisch för män med lite eller inget hår på huvvet - där - något att ta fasta på om du vill skära guld med rakkniv... du behöver inte ens vara frisör - det är ju inte det som är dealen. Rätt attityd och lagom lätt på handen... bara din fantasi sätter gränser...jag lovar att vara en av de första kunderna. På en sådan salong tar du givetvis ett helhetsgrepp om ansiktsvård och polerar upp KMÖ-frisyren till biljardbollsglans.

Målgruppen är således; män som känner sig utanför, motarbetade och skamsna över att behöva förnedra sin hovsamt blyga hårväxt i salonger där de med hår, mycket hår sitter och gonar sig och tas om hand av människor som i första hand börjar greppa efter en sax då jobbet startas upp... På Ollonet används i första hand en Headblade.


BMP-frilla

Förresten... Salong Ollonet - lite väl spetsigt? Skalle-Pers, O'Hair, La Luna, .... ser fram mot fler förslag.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Salong Glans? Raksalongen Det Glada Kukhuvudet?

    SvaraRadera
  2. Salong Glans! Klar stilpoäng, genialt!

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine