tisdag, november 01, 2005

Lokalsinne o Världsvana


Min blogg tenderar att balla ur…

Jag var inne på http://www.bloggportalen.se/ och såg mina goda intentioner från i somras…

Beskrivning: Om nyandlighet, tillfrisknande, ondgörelse, dagens låt, löpning och trivialiteter Publiceras av: En -59:a i marginalen med "letting go"-sinne. Ondgör mig över livets små skoskav, girighet, dumhet och handlingar mot bättre vetande.

Pytts… så har det inte riktigt blivit… vid en hastig självrannsakan finner jag mig ingeggad i ett gytter av ilska, frustration, självömkan. Kan det vara hösten? Kan det vara min brist på möten i en gemenskap jag tillhör? Kan det bero på min lust att stjälpa av mig dagens tankeaska i bloggens avfallskvarn för att sakta få se hur den delas ut till andra? För att se min counter i högermarginalen ticka vidare uppåt och sakta jobba mot en bloggare i Majorna som är anonym, ful i mun och pappaledig. http://bloggfrossa.blogspot.com

Funderar på att starta en ”skuggblogg” där jag kan vara anonym, vresig och totalt ansvarslös…men det är icke jag – numera. Jag föredrar på något vis att stå till svars och ta fullt ansvar i alla min angelägenheter. Att anonymblogga kan utsätta mig för oönskade frestelser…

Jag kommer att försöka att göra en sorts ”Landala Lö-nytt” Om stort, smått och skräp på krönet av Aschebergsgatan.

Tänkbara teman

Räkna A-lagare på karusellskyddet ute på Kapellplatsen (fotoblogga och porträttera ?)

Informera om på bensinpriset på Preem

Antalet ambulansutryckningar med sirén mellan 22-06

Publicera foton av affärsidkare på strippen Kapellgatan 2-12 med tillhörarande ”innanför skjortan-reportage”

Dessutom är jag lite besviken på min "sidekick" som transformerats till en "luddig filttoffla".

Inför helgen lovade Prof. Coma att hjälpa mig till 15 minuters berömmelse genom att författa ett styft mail till Aftonsnattrets Bloggtips. Vad hände?

Prof. Coma kom att under lördagsdygnets senare del ägna sig åt frosseri (en av 7 dödssynder - se vidare D Finchers "Se7en" -första mordet) bestående av feta ostar, överkonsumtion av alkohol och en kröning av pumpstationens mynning...

Hyfs, hut o hållning...!!!

DAGENS BILD: Höst i allén...bara en korsande spårvagn som saknas..


1 kommentar:

  1. Tack för tipset om Mannen som blev trött. Verkar arg och mindre nyandlig. Efter att ha kallat din ende vän för filttoffla får du skylla dig själv om det aldrig blir någon rating.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine