fredag, november 04, 2005

Landala Lobotomy...

Någon måste glömt att stoppa in alla sina tunnor i förrådet... jo..för så skevt som det blivit på Landalaplatsen nu...det finns bara inte.

1. Mannebratt sopade igen snyggaste godishålet med spel, trevlig personal och in stormade Coop Konsum och byggde ut... jaha..det blir väl najs? Upyrs! Hur en före detta trång butik lyckas bli ännu trängre...få ett sämre sortiment och nå en servicenivå i höjd med en tullstation på Balkan...det är mycket märkligt. Hela den affären är bara dyr, svår, ångestplågsam och på något sätt kundfientlig. Alltså... Konsum öppnar spelhåla o post. Då tänker COOP-personalen och nån som bestämmer; Tjoho vad bra...bäst att stänga när folk vill gå hit... vi hänger fisknät i kättning från 19 varje dag måndag - fredag mellan snabbköp och spelhåla/postoch har nödöppet tre timmar på förmiddagarna på lör-sön bara för att le i mjugg där vi pyser omkring i röda skjortor o gröna slipsar.....(påminner om delirium-lapricorns på S:t Patricks day )

2. Min frisör sa (det var på den tiden jag hade frisör...innan den totala Kojaktransformeringen "Hey, pussybaby...wanna see my popsicle") att Landalaplatsen skulle grävas upp och plattbeläggas..att den betonginramade fikigt avgiftsbelagda P-platsen skulle detroniseras och kvävas av grönt lull-lull. Hur blev det med det? Naj, naj...

3. Systemet slog igen och plötsligt var männen med Brånemarksmonterade levrar borta från regnskyddet...t o m deras luggslitna schäfrar med onda ögon var försvunna. Inte ens mannen med hatten och den oranga regnrocken - lädernunan "Pelle Pergament" syntes till (det är öppnat nu... Systemet...med självplock minsann...)

4. Enkelriktning och omöjligheter för angörning...mitt i allt detta vill någon polare till Kommun-Göran bygga en skyskrapa mitt i korsen...och riva macken med Björnen...ska det vara så här???


På väg uppför backen - Aschebergsgatan - så stannade jag till vid "Skojarbacken" och tog

DAGENS BILD: En ond bakficka...

1 kommentar:

  1. Det är konnstigt att vissa saker inte är straffbelagda. T. ex. att förfölja sin vänkrets med pinsamma minnen om ett gammalt liv. Vem fan skäms inte för alla dumheter Å andra sidan säger ju engelsmännen (djungelboks-Kipling, tror jag) att barnet är mannens far. Tänk på det.

    Andra saker som borde vara straffbelagda är min matlagning. Igår bjöd jag ett gäng på 2 kg entrecot med getostlasagne. Rena folkmordet i ett folkhälsoperspektiv. Om socialstyrelsen stiftat grundlagarna i det här landet vore jag arkubeserad vid det här laget. Lägg därtill att en låda vin inmundigades och att min värd pumpade fram lite whiskey som avslutning. Förhoppningsvis dröjer det tills jag sällar mig till killarna på Landalaplatsen. Och den dagen jag sitter i Gamlestan och bajsar i en rabatt, då är det kört. Donnan du beskrev här om dagen, verkade vara en läcker sak.

    Idag fortsätter festförberedelserna. Karaokemaskinen skall ställas upp och baren laddas. Baren har döpts till mobror Tottes bodega.

    Ikväll orkar jag inte smälla ihop riktigt kött. Det får bli en köppizza i stället. Och varför inte en låda vin på det. Detta var allt från norr denna dag. Åter i morgon.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine