måndag, oktober 31, 2005

Tysk höst...

Så var det dags… en ny vecka med friska insatser, betydande utmaningar och en stor portion lättja.

Mina 4 hemuppgifter i terapeututbildningens 5:e termin som skall produceras ligger som en kvarnsten om halsen och bara väntar på att få mig att göra annat. Så lätt…

Efter att ondgjort mig över män i arbetskläder och illasinnade verktyg är det dags att kasta sig över smutsiga tyskar.

Tyskar jag mött utomlands är ofta en uppvisning i lorteri. Första erfarenheten kring detta fenomen upptäckte jag på en sylta Georgetown, Penang, Malaysia för snart 20 år sedan. En Boris Becker-lik människa…fast märkt av annat än hårt arbete på centercourten uppenbarande sig och sände signaler… en annan tysk klev in i vår hyrda Holden och ville lifta från Brisbane och norrut. På grekiska chartermål är håriga armhålor 100% tyska och finns det handdukar på en solstol före gryningen är den givetvis tysk.

Igår var det så dags igen att stöta på detta bullriga folk. I en tågkupé från Uddevalla och söderut satt ett sällskap. En titan med svettig grönrutig skjorta och en frisyr som sedan länge varit i behov av tvätt orerade med sinna tyska medsystrar tills han tystnade i höjd med Stora Höga och tog fram en bok; ”Das Ekel aus Säffle”… så passande.


DAGENS BILD: Tysk man under turistutövning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine