söndag, oktober 09, 2005

Back från Dömle...

Dömle...sug på det!

Kan det finnas annat än välvilja i ett sånt härad? Bara snälla människor. Värmland har mycket gott med sig. HAJK, Vikingarna, män som kör rally, Klarälva och ...Dömle. En lisa för själen.

Åter efter en skogsdoftande tillvaro och med Östergrens "Gangsters" halvläst. Fantastisk bok.
Där finns flera obeskrivliga passager som jag gärna citerar en senare bloggdag.

Idag är min väntan fokuserad på töserna som kommer insmitande i kvällningen. Med löften om Pappabiff och spagetti.

Tillvaron är i balans...mitt UGL-arbeten var uppskattad av såväl kompanjon som deltagare. Gott att vila i det. Det behöver jag verkligen inför en vecka med fulltidsjobb, klienter och föräldramöten.

Återkommer med lite allmängods under veckan.

Såg f ö i Aftonbladet att en kolumnist tar upp kampen mot bioterroristerna. Mobiler som ringer har jag inte ont av längre...där verkar det som om inlärningsprocessen i hut, hyfs o hållning kommit i fas.

Värre är det då med småprat, kommentarer och prasslande kolapapper.

Heders åt den biograf som kan fostra sin publik till att hålla käft, se rakt fram och uppleva film istället för att hångla, prassla och bete sig som om biosalongen var deras vardagsrum.

Nu blev jag lite "vän av ordning" och det är jag nöjd med...så det så. Hr Jävelberg, typ.

DAGENS BILD: så sanslöst dumt att det är genialt... (klipp ur TEKNIKMAGASINETS katalog)




Då kom solen tillbaka...

Puss alla...och kramas i den underbara höstsolen.

2 kommentarer:

  1. Skönt att se att Kappellets bästa glögg, förlåt blogg, är igång igen. Själv har jag varit i Skottland och i tidningarna där läst artiklar om Svennis och om någon manlig barnboksförfattare som i en skolaula sa att "Harry Potter was not the only Gay in the village". Den kvinnliga rektorn slängde ut honom. Han hade sagt lite andra fula saker. Han hade f.ö. innan han blev författare jobbat som präst. De är ett folk med distans. Nä, nu ska jag fotografera lite håriga ställen.

    SvaraRadera
  2. hmm, näring för en bionazi.
    Den däringa hooden borde kunna utvecklas. Ett biokuvös kanske. Ljudisolerad, insynsskyddad och rökvänlig med plats för två personer.
    Alltså, istä'llet för överrockar som hyrs ut på biosalongerna på andra långgatan...

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine