torsdag, oktober 13, 2005

Lucky 13

Borås... denna dag skall jag sitta i BORÅS.

Förra veckan Dömle...nu Borås.

I Borås har jag vart med om mycket.

Mina första minnen handlar om en etta med Öfu. En f d kollega i gröna kläder bodde där.

Vi fann varandra i nån sorts mystisk dualism. Han -rekordelig med mycket rättrådighet och ambition. Han gillade faktiskt sitt jobb.

Jag - en lätting som mest av allt valde den militära banan för att få så mycket som möjligt av det mesta som fanns på så kort tid som möjligt.

Tänkte inte längre än ovanför--- eller i höjd med dagens jeanslinningar.

Nåväl.. Borås. Där fanns ett "säkert ställe" som kallades "Gyllene Slasken". Pilsner på eftermmiddagen, och nåt sort Statt-Hades på kvällen.

Söndag f m ägnades åt att respensera, slicka sina sår och se på någon videorulle...innan återfärden mot UDDEVALLA började.

Att resa bort från Borås...hade kanske kunnat kännas som en befrielse...istället sat jag i ett litet gult hus med gröna tapeter...där tapetblommorna sakta åt sig genom väggen..och motorvägen brusade strax utanför.

Borås är således förknippat med olustigheter, även där finns en motorväg som genomkorsar stadsbilden coh det regnar...men det visste du kanske redan. En svensk version av SEVEN kan med fördel spelas in i Borås.

DAGENS BILD: Hösten kommer...trots allt..och tankarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine