tisdag, oktober 25, 2005

Hornbach horror...

Att plocka med döda ting. Att lägga ner sin själ i död materia som trä, järn rör, metall, klämmor, stag, grepp och fuktspärrar.

Att se varje nedbrutet torp som ett erigerat renoveringsobjekt med en Timell i varje vrå får mig att gå sönder av apati.

Jag hoppas denna inställning fortgår för resten av mitt liv. Min fria tid vill jag ägna åt mig själv och andra LEVANDE varelser. Bygga relationer, utveckla mig som människa.

Närhelst ett flåsigt extreme-homemake-over-program poppar upp får jag eksem. Känner mig mentalt stelopererad och går ner i depressiv spagat. Inte ens den framlidne Ulf Schenkmanis och hans "Trädgårdsdags" kunde få mig att vederkvickas eller tilltalas.

Matprogram... handlar om ting som levt..men nu dött eller huggits ner för att tillfredställa mättnadsbehoven...ligger på gränsen.

Återstår Relations-TV... OK.

I min egen värld är datorer, hårdvara och skärmar ett nödvändigt ont. En förenkling av vardagen som till viss del tilltalar mig...som ger mig tid över att njuta och vegetera i soffa o säng...bara tryna och må bra för att emellanåt sträcka ut mina små taxben längs någon längre cykelväg eller trilskas med vikter.

Fram för odlandet och snickrandet av inre välbefinnande, harmoni med självet, omgivningen och de små varelserna från yttre rymden (blidkar jag di Leva nu...???)

DAGENS BILD: otyg...inte verktyg

g

2 kommentarer:

  1. jag hittar fyra fel. Tre oöppnade verktyg (han lever som han lär) och flera små gula mystiska pluggar med spets som inte går att identifiera.
    Med dessa verktyg hoppas jag du inte renoverar torp utan möjligtvis håller dig till dockhus...

    SvaraRadera
  2. Bilden kommer icke från min egen arsenal...där finns mest borrar...spett och andra symboler för manbarhet. Google har sina förtjänster - i vissa avseenden. Håller med om de små gula föremålen... verkar vara mer av Voodoo-karaktär

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine