lördag, oktober 15, 2005

KÖTT!!!!

Dags för riktigt kött...med lammkött, biff och modell skall vi spisa KÖTT,,,riktigt kött.

En gång...för länge sedan...då bodde jag i Uppsala. Tror jag har bloggat den positionen förut. det är snudd på dagen 24 år sedan jag checkade in strax bortom Vaksala torg och började bete mig som det anstår en fjunig officer i karriären - ovärdigt på alla vis, alltså.

Redan då var Prof. Coma min sidekick...eller snarare tåfjutt...för det var inte så mycket support..mera assistans.

På Le Coupole...en balkansk krog med smak för creolska servitörer klev vi in och Prof. Coma utbrast; Har ni KÖTT här?

En klar C-fråga då hela stället stank av flottigt stekos. vi var emellrtid inte riktigt vid klara pappaer och hade snurrat till det genom att gå på nåt disco som hette Nattuppen...eller så.

Kyparen visste att hantera två kryp som oss..."Klart vi har kött!"

"Har ni rättigheter oxå"...fes Prof Coma fram.

"Ja, men du skall inget ha..."

Jag tror det löste sig i vart fall.

Nu - idag finns inte de falsarierna på agendan... KÖTT med mina töser på Hereford Beefstouw

Detta föregås att ett morgonpass med mp3-spelare, keps och syntetiska löparställ...schyssta ställ.

DAGENS BILD: kött...riktigt kött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine