fredag, augusti 29, 2008

Konceptuell fusion

Varning - detta inlägg kan inverka menligt på din inställning till mig. Både som bloggare, humorist och i viss mån seriös man i mogen ålder...


Kvinnor Utan Karl?

Det här klottret är ju bara mesigt. Pubertalt, ovärdigt och löjeväckande.

Samtidigt ger det ju upphov till tankar kring en sammanslagning av "Bonde söker fru" och "Ensam mamma söker" . Något för SVT att lyssna till. Dom är ju bra på fusioner och hybridseringar. Att röja runt och stöka till i tablåerna, ändra loggor och hyssa till det så där som bara nya chefer kan, har blivit vardagsmat.

Förslag på bordet just nu:

"Ensam mamma söker säd" (ligger bra i munnen)

"Ensam bonde försöker"

"Bonde på vift tappar lemmen"

"Singel i silon, no way!"

"Mamma Mu är ensam när Bonden mjölkar själv"

Kanske inte mindre pubertalt, men lite roligt, tycker jag.

"Frusna män söker kärlek" blandar sig in i leken...

"Ensam mamma tappar frusne mannens istapp"

Nu bryter vi här.... och avrundar med den sämsta vitsen av alla jag kunde hitta i GP:s spalt "Otroligt dåliga vitsar från läsekretsen". Den hör hemma här, för den har med bönder att göra. Och den är lika dålig som mina programidéer.

-Vad är det för skillnad på en operasopran och en ko?
-???
-Sopranen sliter med sitt höga c, och kossan sliter med sitt sega hö

Kom ihåg - jag varnade i inledningen av inlägget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine