måndag, augusti 11, 2008

Fransmän...

Det är bara för bra, Flight of the Conchords får till det igen. Nu som fransmän, men ändå inte. Alltnog - så rätt, så luftigt som bara fransmän kan få till det. Banaliteter, kitch och meningslös fa-fa-fa-goja och smetiga kläder. Den här videon är stor.





Jo, sa jag det...? Jag har svårt för fransmän. Dom pratar så konstigt. Och vägrar prata engelska. Alla män över 30 har älskarinnor. Alla röker. Alla dricker Pernod. När dom blir arga staplar dom bilar på varandra och häller ut fisk i Metron.
Dom har ingen ordning på nåt heller. Noll koll. Vanligaste rörelsen i kroppsspråket är upphissade axlar och utslagna händer följt av något snorigt läte som skall betayda "ingen aning".

Jag har varit i Frankrike två gånger. Båda gångerna har jag konstant önskat mig därifrån. Sista gången var 1980. Coma och jag åkte från Paris till Ventimiglia i Italien via Marseille. Vi var bakfulla som om vi hade mjältbrand. I kupén satt två franskmän och kysstes. Hela vägen. Så där liderligt franskt och smutsigt. Det var bara ett högljutt tågtoalettsamlag som fattades. Smetigt, smutsigt och kroppsvätskeberikat. Vi satt och glodde. Bakfulla. 21 år. Trötta. Utan kvinnor. Men vi hade gitarrer med oss....

Fy fan för Frankrike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine