fredag, oktober 26, 2007

Buffalo!

En förklaring som säger en del...mycket tänkvärt.





Såg btw på "Du är vad du äter" igår. Repris imorgon kl 17:30. En 23-årig man som tutade i sig 200 liter sprit på ett år. Så hade det tydligen pågått under en längre tid. Alkoholist ? Givetvis.... i alla falll om jag skall ge diagnos efter de svar han gav i ett beroendetest; ofta minnesluckor, dricker utan hejd, gör saker han ångrar...upprepar beteendet.

I programmet få han ingen som helst adekvat behandling för sitt beroende. Fru Skipper skall mota Olle i grind genom att "avsockra" honom och återställa fetthalten i hjärna. Jag tar mig för pannan...

Det är tragiskt att se; för TV3, Fru Skipper och den alkade mannen men kanske framför allt för de tittare som tror att ett beroende kan bekämpas med fruktjuice, tistelolja, kokosfett och selleri.

Fan, nu blir jag nästan upprörd... nå, nå... förhoppningsvis har mannen fått en ny kursriktning, blivit lite lätt omskakad... men det bekymrar mig att TV 3 länkar till självhjälpsgrupper för överätning och sockerberoende i det här fallet. Det var ett betydligt mindre problem...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine