måndag, oktober 29, 2007

Att ta det med ro...

Det måste vara något med min biorytm som gör att jag inte bryr mig om vad som händer... jag kunde lika gärna vara en soptunna för felkällor i vardagen...

Imorse - skulle hämta hyrbil kl 07:00. Kommer fram till hotellreceptionen... "Nej, här finns inga nycklar till dig".

Snabb kalkyl: "Taxi till S - ta hennes bil... jag är iväg kl 08:00. Det är då hyrfirman öppnar... jag går dit och hoppas på att dom är liiite tidiga."

Framme kl 07:20 hos Budget. Yes! En levande människa i stödkrage på kontoret. Jag förklarar vänligt att någon bil ej fanns att få.... mannen i stödkragen trollar fram en stor VW Passat och jag lämnar Gbg City kl 07:35...blott 30 minuter sen.

Mot Kinna! Jag har printat ut en karta så jag skall hitta till.... Spinnaren i Rydal. Går som på räls. Men när jag kommer fram- så är det stängt. Jag ringer min uppdragsgivare. Ingen på telefonen där. Jag ringer Spinnaren - en kvinna meddelar att de inte har någon bokning idag... men att det kan ha blivit något fel... hon skall sända ner en vaktmästare som öppnar.

Under tiden börjar jag fundera... kanske var det nån annanstans vi skulle vara. Jag ringer tillbaka till kvinnan på Spinnaren. "Finns det nåt annat ställe som heter nästan likadant som ni...och som ligger här i hjärtat av käringarallyts nav?"
"Två Skyttlar...i Örby."
"Shit.. dit skulle jag ju..." jag är nu sammanlagt en dryg timme sen... men hinnar fram lagom till incheckningskaffet och drar igång föreläsningen och ritar Kurt Olsson-planscher så det skvätter filtpennemassa längs väggarna. Att föreläsningssalen hette "Lyckan" underlättar...

En sån dag...en sån dag... och vad det underlättar att inte trasa sönder sin dag med ondgörelse kring sina egna och andras tillkortakommanden... det kändes hela tiden oviktigt att ta reda på vems FEL det var att det blev som det blev.

Lycka...så var det - hoppas det fortsätter så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine