lördag, mars 17, 2007

Skum dag...

En dag att "Ctrl + P:a" - borde alltså printas ut och sparas på något sätt. Märkliga ting har inträffat.

Först råder mörker - 05:50 - ett uppvaknande med yvigt sinne och en insmörjning med sesamolja... går sedan omkring kladdig i våningen och slamrar ihop en hälsosam frukost.

Äter med äldsta dottern och vi finner en god harmoni i vår frukosttillvaro.

Till gymet går jag med Tracey Thorn som sällskap - och då jag brottar in mig i herrarnas omklädning finner jag inlinesmännen.... (i grodmanslikande utstyrsel har de bredbandsbloaget blåa propellerlogga slimmat runt kroppen.) En sorts eventledare har upprop och delar ut tänkta färdvägar. Inlinesmännen skall alltså åskådliggöra hur snabbt Bredbandsbolaget är...förmodligen är det sin nedstöms-hastighet de vill göra reklam för...inte hur snabbt det går att bli av med ett abonnemang. Hade det varit bidningstiden som skulle upp i den reklama hetluften hade en Qui-gonggrupp vart bättre... men jag sa inget. Att få ett femhjuligt Inlinespaket i 90 knyck instansat under höger knäskål är mer än vad jag klarar...

Upp på spinningcykeln... stabilt... god puls - och så plötsligt - lukten. Jag kände mig ytterst pinsam där jag satt uppkrupen på det blåa stålet och kände...en stank. Det var ingen bävernäve som nådde mig... snarare en doft från en skåpkvarglömd frottéhandduk - eller måhända en tågluffarerfaren Conversedoja...

Under hela passet satt jag och försökte klara ut om det var från min tröja stanken kom... syntetplagg kan dessvärre ha den egenheten att de börjar lukta i samband med att själva materialet blir varmt o fuktigt...

Facit kom då passet var slut och jag skulle torka av min bike. Där - i sadeln framför mig hade det hela passet suttit en "bombas hedionas" och läckt odör... återigen - jag sa inget. Hade jag sagt något så skulle det väl vart;

1. "Tack för att du, ditt vandrande urinprov, förstörde min spinningklass - föreslår att du lägger mer tid i tvättstugan och mindre tid här..." (sämre feedback)

2. "När jag satt bakom dig på spinningpasset kände jag mig orolig o irriterad över att jag inte kunde lokalisera vad som stank så mycket svett. När jag nu funnit ut att det är du blir jag glad för att jag vet var jag inte skall sitta nästa gång - såvida du inte gör något åt din hygien..." (bättre feedback)

Mötte sedan dotter och köpte glassig skiddress inkl hjälm - hon blev göörhipp!

Mitt på eftermiddagen gick jag sönder och fick en oväntad viktmiskning ... men det är bara att repa mod och ta nya tag...

(blir mycket om kropp här märker jag...)

På kvällen var det popcorn o mys och STINA... men hallå... snacka om att snuttifiera och göra en Twistpåse eller Gott o Blandat som bara skär sig...

Så här... 45 minuter - två till tre gäster - en musikartist - som helst inte skall snacka - utan göra det hon/han är bra på dvs "Sjonga, länsman...sjonga! (Se Hedebyborna). Samma koncept som Parkinson m a o.
Räddhågsna producenter litar inte på tittarnas förmåga - det "skall hända något hela tiden - för alla - jämt" och då blir resultatet utsketet äppelmos... och Stina verkade inte 100 bekväm av att gå från Darin till Patrik. Den ene tonårsidol med föga livserfarenhet till en stabil knarkare som suttit i Bolivianskt fängesle några år. Bara han skulle kunnat fylla halva tiden - den andra kunde Stellan ha fått---och så hade Darin sjungit - end of show...

I det här läget hade min S kommit och sopade ihop resterna av den här dagen och allt landade väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine