lördag, mars 31, 2007

Blogglördag...

Det skaver mot vår... Vårskav. Kan man ha det? Jag har blivit lätt i steget, kammat hjärnan framåt och tänker högt när jag andas. Tillsammans med mina döttrar i smultronröda vårkappor går jag ut på stan och njuter glass, fikar starkt kaffe och köper färgpatroner, träningskort och strålar ikapp med alla flanörer.

En tandlös rocker som övervintrat på Roskilde kommer gott onykter vinglande mot oss på Östra Hamngatan. Ett brett tandlöst flin uppblandat med trappuppgång, Faktum och cement...

Igår kom jag hem efter en vecka med kurs... jag sa till deltagarna att "Jag har världens roligaste jobb", att jag dagen innan sprungit i backarna på Bjärehalvön och mött solljuset i skymningen då den gick ner i havet... jag kände bara total lycka och tänkte att om jag bott som de i gårdarna runt i kring - så hade jag vart religiös - sedan brast det för mig...

Det är tamefan vår...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine