tisdag, mars 13, 2007

Calle B och hans yviga pekpinnar

Världen har blivit en bättre plats att vara på - skriver Carl Bildt i SvD och mumlar i sitt obefintliga utrikesminsterskägg med diplomatins mjuka mun. Lite om hur det vart... hur det har blivit... och något om "övergrepp" i Darfur.


Ju mer jag läser och kyssnar på politiker och deras utsple, attacker och analyser - ju mer övertygad blir jag att jag valt en väg som passar mig bättre - att försöka hjälpa människor som kommit på kant med livet eller sig själva.


Politikerns roll verkar numera mest varaen slags självprojicerande dans. En sorts grå melodifestival där alla bidrag är samma melodi fast med olika cover-sättning...


I så fall kan jag hjälpa Calle B med ett bandnamn; "Sticky Minds & Rubber Souls" - det tycker jag verkar vettigt för framtiden


Bildtbilden från SVT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine