fredag, mars 23, 2007

Nemo Tjuvlyssnar...del 1

Ni vet - Robert Gustavsson i Percy Tårar... "Om man tar en folköl... och fryser ner den snabbt... och sen tinar upp den... då får man starköl... jo... det är säääääkert.."

Nu har jag hört nåt liknande... paw riiktiit..

På Amazing Thai:

Tjej: Jag tål inte lättöl, alltså... det blir gasigt o bubbligt i magen
Kille: Men.. du dricker ju jämt öl... i alla fall starköl.
Tjej: Jo... men det är en annan sak...det tål jag. Kolla här... både lättöl o starköl innehåller ju malt, jäst o humle... men lättölen jäser ju i min mage... för den är inte färdigjäst.
Kille: Så då blir det starköl i din mage då?
Tjej: Ja...fan.. så måste det vara

Efter denna tjuvlyssning på "Snillen spekulerar" funderade jag själv vidare... och såg framför mig hur dessa ungdomar bar hem en back lättöl... värmde ugnen till 37 C och satte in en bricka upphälld lättöl och väntade på "The birth of Starköl in oven"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine