söndag, januari 02, 2011

Kroppsutbredning

Efter min halvåriga bortavaro har köttet trimmats vidare. Lidingölopp och halvmarathons har avverkats. Jag ligger sällan på färre än tre träningspass per vecka. De är alltid på minst 50 minuter – 1 timma. Ett pass i veckan är alltid ett långpass. Jag springer sällan under 3 mil

Jag äter gröt till frukost. Sällan äter jag lunchbuffé. Frukt till mellanmål osv.. Annorna Skipper o Anka skulle påstå att jag vore ett uselt objekt för deras serier. Jag sköter mig redan. Innehållet i mitt kylskåp skulle Skipper låta vara ifred

Ändå sväller jag sakta. Det verkar som att min enda möjlighet att behålla vikt/midjemåttt eller minska är att sättas på stram kaloriräkningsdiet Och träna HÅRT.

Är detta rättvist? Nej, det är det inte, men det är min genbank som tydligen bestämt sig för att jobba ner mig mot kroppsform typ Bilbo.

Om jag till äventyrs kommer ner till de behagliga 75-76 kilo jag gärna väger börjar min omgivning viska om cellgiftsbehandling, för jag ser då riktigt tärd och insjunken ut.

Skulle jag gå så långt i viktnedgång så att mina magrutor framhävdes skulle mitt huvud påminna om ett torkat missionärshuvud. En sån där trofé som bandarer kan ha i den djupaste av djungler.


Det skulle då i sin förlängning innebära att min soffposé skulle se ut nåt sånt här;
.

Jag ger alltså stort fan i vad den där hjärnforskaren påstår  och signar upp mig för ett viktklubbsprogram i år också.

Rapporter kommer om fortlöpande om min tynande tillvaro - vi börjar på 82 kg och en midja som mäter 98 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine