torsdag, januari 20, 2011

Åbergskt förhållningssätt


Torsdag betyder Mad men och jag faller in i Åberg-coma.

Lasse Åberg är ju som bekant en man som konsekvent väljer bort mobiltelefoni, datorer, epost och annat tjafs.

Det finns ju bakelitlurar att tala i och blyertspennor som man kan rita möss med. Fair enough, tycker Lasse.

Jag kan föreställa mig hans livsrum och vilja att leva i digital radioskugga när jag själv absorberas av Mad Men på torsdagskvällarna.

Förutom att sexismen flödar och värderingarna får George Bush att framstå som Johnny Rotten är hela serien så elegant att jag bara vill krypa in i en nylonskjorta och kedjeröka Lucky Strike i en teakfåtölj. Hela tiden.

Hur förhåller du dig till Mad men?

2 kommentarer:

  1. Älskar Mad men, tidsandan (bortsett från kvinnosynen), miljöerna och typerna. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Mitt förhållande till Mad Men är väl det närmaste avgudadyrkan man kan komma. :) Den är så fantastiskt välgjord in i minsta detalj. Skulle kunna sitta och titta på hur många avsnitt som helst i följd. Sen att kvinnosynen är helt avskyvärd ser jag som ett intressant tidsdokument. Och detta drickande - och rökande hela tiden! Fascinerande!

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine