onsdag, september 20, 2006

Dream come true...

I should have known better...

När jag drömmer om Carola och Timell på samma gång... då är det onda ostar i mossan.

Min älskade S - denna förnuftiga och alltigenom hjärtegoda kvinna - har givetvis analyserat Todde et consortes på www.duga.nu på sitt alldeles speciella sätt...

Även jag fick lite taskiga vibes när von Däniken och gröna gubbar från YR blandades in i konfekten av livsfilosofi och stillsam visdom.

S har funnit ut att föreningen är sprungen ur scientologirörelsen... och då får jag kyliga fotblad.
"I den levande mediteringen används en L-meter (laddingsmätare) som används som en guide för att finna de områden i livet där du har möjlighet att växa" - här är alltså ett exempel på metodik som scientologerna använder... även deras vurm för utomjordiska krafter kommer därifrån. Samt: "Grundläggande värden för Todde och Renée är bl.a. vänskap, kunskap, etik och ansvar.I sökandet efter dessa värden kom de först i kontakt med SCN. De blev dock uteslutna härifrån på grund av att de uttryckte för mycket kritik mot organisationen." SCN är en förkortning av Scientologikyrkan och en beskrivning av hur den fungerar kan du läsa om HÄR

Likafullt kommer jag att gå på ett intromöte - jag vill avgöra själv och ha min egen uppfattning...

Är detta människor som har blivit sönderskruvade i SCN och sedan uteslutis för att de har fått en hel tomteverkstad i skallbasen...t o m för SCN...eller är detta något bra där du "kan ta till dig det du vill och låta resten vara"....d å kommer jag nog vara fortsatt nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine