torsdag, september 28, 2006

Det smittar...

...att läsa andras bloggar. Det påverkar mig och jag är en lättledd liten Lennart.... Yepp! Namnsdag igen. Varje år denna dag. Estoniaförlisning till trots. Oxå ett datum som för fem år sedan för alltid skall finnas som ett mörkt hot i mitt minne, ett tomt hål i min plånbok och insikten om att; i en svart taxi kan ingen höra dig skrika....

Sånt jag funderar på idag är.....

Voffö har di inte lättyoghurt på 7-eleven...4-ever...4-skallar! O-3-vligt!

Varför finns det ingen... repeat ingen... slips på Dressman som är snygg?

Varför är dom slipsar som jag till nöds kastar ögon på alltid prissatta till 598:- eller högre?

Vad skall jag med slipsar till?

Varför är Linnégatan trevligare än Friggagatan?

Varför skall området mellan Järntorget och Amerikahuset se ut som en förort iBagdad?

Varför är inte asfalten inlinesåkvänlig överallt?

Hur kommer det sig att jag funderar över detta, då jag numera löptränar eller cyklar?

Varför vill människor bo i friliggande hus.... där grannens vägg är 5 meter bort?

Varför är det bara feta elektronikkedjor som skickar drösavis med reklam?

Jag undrar oxå vem som kommer gå på Konsum Landalas "kundträff" ... Samling på lagret 3 okt kl 18:30.... Horror... jag får bilder som jag inte ens vågar sätta på pränt... men tänk Morgan... köttbandsågar... svartaplastsäckar...

Idag skall jag bli super-preppy och skaffa två par synnerligen intellektuella glasögonbågar.


Hmmm... letade bilder på nätet... får fota själv...och lägga upp... more to come

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine